Thursday 28 March 2013

Doa melembutkan hati pasangan dan anak yang nakal


Ustaz Haslin Baharin atau lebih dikenali sebagai Ustaz Bollywood dalam satu ceramahnya telah memberikan kami tips-tips untuk melembutkan hati pasangan dan juga melembutkan hati anak yang nakal. Seperti di bawah:


Surah As-Syuura, ayat 19.

Maksudnya: Allah Maha lembut tadbirNya (serta melimpah-limpah kebaikan dan belas kasihanNya) kepada hamba-hambaNya; Dia memberi rezeki kepada sesiapa yang dikehendakiNya (menurut peraturan yang telah ditetapkan) dan Dialah Yang Maha Kuat, lagi Maha Kuasa.

(Doa melembutkan hati pasangan dan anak yang nakal ini di dalam rumi: "Allahu Latiifum bi 'ibaadihi, yarzuqu man yashaak, wahuwal Qowiyyu 'Aziiz". Untuk sebutan yang lebih tepat, sila dengar sedutan mp3 di bawah)

1) Untuk melembutkan hati pasangan:
Bacalah ayat ini 19 kali dan doakan supaya dilembutkan hati pasangan untuk menerima atau melakukan sesuatu (dengan niat yang baik, insyaAllah).

2) Untuk melembutkan hati anak yang nakal atau kekurangan sesuatu yang penting (a.k.a. ajar): Sewaktu anak itu tidur, petiklah / cabutlah rambutnya dari bahagian atas kepala anak tersebut, letakkan rambut itu di atas tapak tangan, bacakan ayat ini 19 kali dan dihembus kepada rambut itu. Kemudian, tadahlah tangan, nyatakan kesyukuran atas nikmat dikurniakan anak itu, kemudian berdoalah bersungguh-sungguh meminta semata-mata kepada Allah, supaya dengan berkat bacaan ayat ini  dilembutkan hati anak itu untuk rajin bersembahyang dan seterusnya menjadi anak yang soleh. Seelok-eloknya dilakukan oleh ibu anak itu sekiranya mampu, jika tidak mampu, sesiapa pun boleh.

InsyaAllah, dengan izin Allah, doa itu akan dimakbulkan. Tiada sesiapa atau sesuatu yang dapat memakbulkan doa, hanya Allah jualah yang Maha Berkuasa untuk memakbulkannya.

Wallahua'lam.

Sedutan mp3 ceramah ini boleh didengar di bawah:

No comments:

Post a Comment